• Trening Skutecznego Rodzica
  • Trening Skutecznego Nauczyciela
  • Trening Skutecznej Komunikacji dzieci i młodzieży
  • Bądź Najlepszą Wersją Siebie
  • Szkoła Trenerów

Najbliższe kursy Szkoły Trenerów

tsrtsntskbnws
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
23-27.11.201711 - 16.01.2018
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
tylko dla czynnych trenerów TSRtylko dla czynnych trenerów TSR
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
23 - 27.11.201711 - 16.01.2018
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
tylko dla czynnych trenerów TSR i TSNtylko dla czynnych trenerów TSR i TSN

Trening Skutecznej Komunikacji dzieci i młodzieży

UCZESTNICY

Uczniowie ostatniej klasy szkoły podstawowej oraz uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

CELE KURSU TSK

Pomaganie dzieciom w odkrywaniu własnej tożsamości oraz nabywaniu lepszych kompetencji społecznych i emocjonalnych w oparciu o budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych.

Z MYŚLĄ O DZIECIACH I MŁODZIEŻY

Jest to pierwszy tego typu program dla dzieci i młodzieży (12 – 18 lat) w tym przedziale wiekowym w Polsce. Kiedy mówimy czy myślimy o młodzieży w kontekście różnych zajęć często pojawia się w głowach określenie „trudna młodzież”. I właśnie do tej „trudnej” młodzieży kierowane jest wiele zajęć czy programów. Programy, które mają za zadanie „leczyć” a nie zapobiegać. A co z młodymi ludźmi, dla których okres dojrzewania jest ekscytującym, ale także trudnym etapem życia. Czas, w którym zmagają się z odkrywaniem własnej tożsamości, z nawiązywaniem przyjaźni, usiłują zaadaptować się do swojego otoczenia, pragną odnosić sukcesy w szkole i odkrywać co przynosi im satysfakcję i poczucie własnej wartości.

Celem Treningu Skutecznej Komunikacji Dzieci i Młodzieży - TSK (ang. Youth Effectiveness Training) jest pomoc w dojrzewaniu społecznym i emocjonalnym. TSK kieruje swoją uwagę na podstawowe umiejętności rozwoju osobistego i relacji interpersonalnych. Umiejętności, które będą przydatne we wszystkich obszarach życia dziecka i z których będzie korzystało przez resztę swojego życia. Jest wiele dowodów na to, że kompetencje i umiejętności emocjonalne i społeczne są równie ważne, jeśli nie ważniejsze, niż wiedza „akademicka” zdobywana w szkole.

NA KURACH TSK DZIECI I MŁODZIEŻ ROZWIJAJĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Samoakceptacji
  • Radzenia sobie ze stresem, niepowodzeniem, presją ze strony rówieśników i dorosłych.
  • Obserwacji zachowania w celu opisania zachowań własnych i innych osób.
  • Rozpoznawania swoich potrzeb, tworzenia planu działania i stawiania własnych celów oraz podejmowania decyzji.
  • Radzenia sobie ze złością, lękiem i innymi emocjami.
  • Nieagresywnego reagowania na zaczepki.
  • Nieagresywnego rozwiązywania konfliktów lub sprzeczek.
  • Empatycznego słuchania by pomóc sobie i innym w rozwiązaniu ich problemów.
  • Zaprzyjaźniania się z innymi.
  • Skutecznego konfrontowania się z nieakceptowanym zachowaniem innych osób.
  • Umiejętności mediacji.
  • Otwartej komunikacji i współpracy z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami i innymi osobami.
  • Stawianie i osiąganie celów - mój plan działania

PROGRAM KURSU TSK

  • wyjaśnienie pojęcia „super osoba”
  • dostrajanie się do siebie
  • okno zachowania
  • mówienie wprost
  • dostrajanie się do innych
  • słuchanie, aby pomóc przyjacielowi
  • gdy ty masz problem
  • jak powiedzieć to, co czujesz
  • pokonywanie lęku
  • radzenie sobie ze złością
  • konflikt w relacjach
  • pokojowe rozwiązywanie konfliktów
  • odnoszenie się do ludzi, którzy są inni
  • jak zostać mediatorem i pomóc innym
  • stawianie i osiąganie celów - mój plan działania

PROGRAM KURSU TSK to 12 spotkań rozłożonych w czasie, w sumie 18 godzin zegarowych. Każde spotkanie trwa 1,5 godziny. Niejednokrotnie 18 godzin kursu może zostać rozłożone w innym przedziale czasowym, np. w postaci spotkań weekendowych. Każde spotkanie na TSK to gry i zabawy, ćwiczenia praktyczne w czasie zajęć i poza spotkaniami w grupie, krótkie wykłady prowadzone przez trenera, przykłady stosowania TSK, dyskusje w grupie i podgrupach, praca z zeszytem ćwiczeń, odgrywanie ról, czas na pytania i odpowiedzi, konsultacje z trenerem w trakcie trwania kursu i po jego zakończeniu. Wszystko umieszczone w kontekście problemów świata dziecka i młodzieży.